Egy 1962-es Ferrari 250 GTO 51,7 millió dollárért (18,2 milliárd forint) – autóért aukción fizetett második legmagasabb áron – kelt el hétfőn este egy New York-i árverésen. Az élénkpiros versenyautó 38 éven át egy amerikai gyűjtő birtokában volt. A vevő kilétét nem közölte az árverést szervező Sotheby’s aukciósház.

A 1962 Ferrari 250 GTO, the most valuable car ever offered at auction, is displayed at a preview at Sotheby’s in New York on November 2, 2023. (Photo by ANGELA WEISS / AFP)
A jármű a klasszikus Ferrari versenyautók Szent Gráljai közé tartozik.
Fotó: Angela Weiss / AFP

Bár az eladási ár valamelyest elmarad a 60 millió dollár körüli várt leütési ártól, még így is ez a legdrágább Ferrari, amely árverésen valaha is elkelt. Úgy tudni, hogy 2016-ban egy másik GTO 250 hetvenmillió dollárért cserélt gazdát egy magánadásvétel keretében.

A mostaninál magasabb leütési árat csak egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé ért el, amelyet 135 millió euróért, jelenlegi árfolyamon 144 millió dollárért adtak el tavaly egy európai árverésen.

Egyedi igényekből húzott nagy hasznot a Ferrari

Csökkenő eladott darabszám mellett is harmadával nőtt az olasz autógyártó nyeresége, az ügyfelek egyre inkább a személyre szabott sportautókat keresik.

A hétfőn aukcióra bocsátott Ferrari második helyen végzett egy 1000 kilométeres futamon a németországi Nürburgringen. Ez az egyetlen 250 GTO, amelyet valaha is versenyen indított a Scuderia Ferrari, az olasz autógyár versenyzéssel foglalkozó részlege.

A klasszikus Ferrari versenyautók Szent Gráljai közé tartozó gépkocsit 1964-ben 6000 dollárért adták el egy szicíliai sebésznek. Még az 1960-as években került az Egyesült Államokba, ahol többször is gazdát cserélt, míg végül – 1985-ben – legutóbbi tulajdonosához, egy ohiói gyűjtőhöz került.

Az 1962 és 1964 között gyártott Ferrari 250 GTO-kból 36 létezik, tulajdonosaik között van mások mellett Ralph Lauren divattervező és Nick Mason, a Pink Floyd dobosa.

A most árverésre került példány egyedülálló a ritkaságnak számító 250 GTO-k között is, mivel eredetileg egy 330 LM-nek, egy még ritkább, valamivel erősebb motorú modellnek tervezték, és csak 1962-ben alakították át 250 GTO-vá.