„Az emberek nem ezt akarják” – mondta Volker Wissing közlekedési miniszter arra vonatkozóan, hogy a német kormány bevezet-e általános sebességkorlátozást a hírhedt németországi autópályákon. A szocialista-zöld-szabaddemokrata kormány ezzel elutasította azt a javaslatot, mely szerint a 120 kilométeres óránkénti sebességkorlátozás az autópályákon jelentősen csökkentheti az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását – írja a Politico cikke alapján a Közlekedéstudományi Intézethez (KTI) tartozó a Közlekedésbiztonság.kti.hu.
Német autópálya: nem a sebesség a lényeg
A szakportál rámutat: a forgalomban résztvevők számához viszonyítva világszerte az autópályákon történik a legkevesebb baleset, miután ez a leginkább szabályozott közúti rendszer. A járművek ezeken az utakon csak egy meghatározott irányban haladhatnak, nincsenek szembejövők, nincsenek keresztezők.
Miközben
Ez volt az egyik legalacsonyabb érték Európában.
A fent említett 120 kilométer per órás limit bevezetéséért azért kampányolt a Szövetségi Környezetvédelmi Ügynökség, mert egy tanulmány szerint ennek eredményeként
- 4,2 százalékkal, azaz
- évente 6,7 millió tonnával kevesebb szén-dioxid kerülne a légkörbe.
Néhány évvel ezelőtt a német autópályákon (Autobahn) átlagosan 142 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedtek.
Ugyanakkor az már a német rendőröknek is sok volt, amikor 2022 januárjában Radim Passer cseh milliárdos építési vállalkozó Wittenberg közelében egy tízkilométeres szakaszon, új közúti rekordot felállítva elérte a 417 kilométer per órát.