Cégvilág

BYD-gyár: Szeged után tovább terjeszkedne a kínai EV-óriás

A kínai gyártó egy második autógyárat építene fel Európában. A BYD erről 2025-ig fog dönteni, és lehetséges, hogy ismét Magyarország lesz a győztes.

A BYD a magyarországi, Szegeden épülő üzemét egy újabb európai EV-befektetés követheti, amelynek helyszínéről 2025-ig fognak dönteni – jelentette be csütörtökön Michael Shu, a kínai vállalat ügyvezető igazgatója.

20240221_byd_002_VZ
A kínai BYD tovább terjeszkedne Európában / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A vállalat még tavaly decemberben közölte, hogy Magyarországon építene egy elektromosautó-gyárat, és ezzel az első nagy kínai autógyártóvá válna, amely gyártóbázissal rendelkezik Európában. Hszi Csin-ping magyarországi látogatásával párhuzamosan pedig Shu most bejelentette, hogy ezt egy újabb üzem követheti a kontinensen.

2030-ra vezető EV-gyártóvá szeretnénk válni Európában, a magyar fogadtatásból és a beruházásunk eddigi állapotából ítélve pedig minden okunk megvan az optimizmusra

– jelentette ki a BYD ügyvezető igazgatója.

A magyar kormány erőfeszítéseinek köszönhetően hazánk az utóbbi években Kína fontos kereskedelmi és befektetési partnerévé vált, ellentétben sok más uniós tagállammal, ami miatt jelenleg több nagy ázsiai akkumulátor- és EV-gyár építése folyik Magyarországon.

A CATL 7,3 milliárd eurós debreceni akkumulátorgyára például kiváló infrastrukturális alapkő ahhoz, hogy 2025-ben a BYD ismét beruházzon az országba.

Friss bejelentést tett a BYD: félmillió autót dob piacra

A kínai BYD évi 500 ezer autót tervez gyártani Üzbegisztánban 2027-re. A 2003-ban alapított BYD Auto az egymilliós darabszámot 2021 májusában érte el.

 

 

 

BYD catl autógyártás Magyarország elektromos autó
Kapcsolódó cikkek