Hetekig tartó felújítás után végre befejezték az útfelújításokat a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér körül. Április 2-án indult az M4-es ferihegyi repülőtér csomóponti ágainak ütemezett rekonstrukciója.

Budapest, 2020. február 24.Leparkolt gépjárművek és utasra várakozó autósok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2A terminálja előtt.MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba ***************************Kedves Felhasználó!Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Jó hír az utazóknak: véget értek a ferihegyi repülőtér körüli útlezárások / Fotó: Jászai Csaba

A felújítás hat ütemben valósult meg, a tervezettnél pedig kilenc nappal korábban értek a végére. Az autósok május 6-án már teljes egészében használhatták az utakat.

Az M4-es autópálya tavaly 150 ezer négyzetkilométeren újult meg, az áprilisban zajló munkálatok még 15 ezer négyzetméter útburkolat szintre hozását jelentették.

A területen található hidakat is átvizsgálták, megtisztították és ahol kellett, felújították.

Korábban megírtuk, hogy a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, az év végére elérte a 2019-es rekordév 91 százalékát. Tavaly 1,973 millió brit utas fordult meg a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren, ők voltak a legtöbben, majd az olasz (1,600 millió) és a német utasok (1,503 millió) következtek.  

A ferihegyi repülőtér visszavásárlása csak a kezdet: még százmilliárdokat költenek rá – ezek a tervek

Amint megtörténik a ferihegyi repülőtér adásvétele, a kormány napirendre veszi a fejlesztését. Gulyás Gergely azt is elárulta, hogy ehhez piaci finanszírozást is becsatornáznak.