A Baltimore-ban összeomlott Francis Scott Key hídnak ütköző hajó kapitánya percekkel az ütközés előtt vontatóhajók segítségét kérte és jelentette azt is, hogy a jármű elvesztette áramellátását – közölték szerdán szövetségi biztonsági tisztviselők.
Az amerikai Országos Közlekedésbiztonsági Tanács (NTSB) vezetője elmonda azt is, hogy a fontos közlekedési szerepet betöltő,
1976-ban épült híd tervezése során abba nem kerültek olyan, újabb hidakban megszokott redundás elemek, melyek mérséklik a híd sérülékenységét.
Ugyancsak szerdán a búvárok megtalálták két, a hídon útjavítási munkálatokat végző munkás holttestét. A mexikói és guatemalai férfi mellett további négy útépítő munkás holtteste lehet a Patapsco folyó torkolatánál, ám a híd roncsai miatt holttesteiket még nem találták meg. A további hiányzó munkások között is van több bevándorló. Kedden a mentőcsapatok két főt még élve tudtak kimenteni a vízből, ám szerdán már befejezték a kutatást a túlélők után, ugyanis a 8 fokos vízben ennyi ideig nem valószínű, hogy az áldozatok életben maradtak.
A baltimore-i kikötő működése 8 ezer dolgozót érint közvetlenül Pete Buttigieg közlekedési miniszter szerint, akik számára napi 2 millió dollárnyi bértömeget fizetnek ki, ám a keleti parti kikötők szabad kapacitásai miatt nem valószínű, hogy logisztikai válság alakul ki – írja a Reuters.
A közlekedésbiztonsági hatóságok emberei azóta vizsgálják a hajót, melyet lehorgonyoztak és a legénység tagjait is kikérdezik, de megvizsgálták a jármű feketedobozát is, amiből kiderült, hogy segítséget kért a teherszállító az ütközés előtt. A Dali nevet viselő óceánjáró a horgony ledobásával is igyekezett fékezni az ütközés erejét.
A hajó majdnem 13 kilométer/órával csapódott bele a híd egyik lábába.
Egy másik, nyilvánosságra került felvétel szerint a hatóságok az ütközés előtt igyekeznek leállítani a híd felé vezető forgalmat, ám a létesítmény közepén dolgozó építőmunkásokat már nem tudták időben riasztani.
A hajón lévő 4700 konténerből 56 tartalmaz veszélyes anyagokat, de a balesetben vízbe zuhant két konténer egyike sem ilyen. Azonban egyes veszélyes anyagokat tároló konténerek megsérültek az ütközés során és a vízfelszínen is látható csillogás. A hajón több mint 5,5 millió liter gázolaj is volt.