Szombat reggel, április 20-án helyreállt a hálózatunk járatainak menetrend szerinti közlekedése. A korábban a repülőtér tranzitterületén rekedt utasok már átfoglalták a helyüket, és úton vannak úti céljuk felé, miközben egy munkacsoport dolgozik azon, hogy eljuttassák tulajdonosaikhoz a mintegy 30 ezer visszamaradt poggyászt – derül ki Sir Tim Clark, az Emirates légitársaság elnökének az ügyfelekhez írt nyílt leveléből.
Mint emlékezetes, április 16-án, kedden az Egyesült Arab Emírségekben az elmúlt 75 év legnagyobb csapadékmennyisége esett. A viharos erejű szél és az eső súlyos zavart okozott a városok életében.
Történelmi mennyiségű eső esett
Ez a hét az Emirates működése szempontjából az egyik legnehezebb hét volt az Egyesült Arab Emírségeket sújtó rendkívüli viharok miatt.
Ezúton szeretnék bocsánatot kérni minden ügyfelünktől, akinek az utazási terveit ez a rendkívüli időszak felborította
– írta az elnök.
Az Emirates dubaji központja nyitva maradt, de több tucat járatot irányítottak át más repülőterekre, hogy elkerüljék a legrosszabb időjárási körülményeket, majd a következő három napban
közel 400 járatot kellett törölnie és még többet kellett késleltetnie az emírségbeli légitársaságnak.
Felfüggesztették a Dubajból induló utasok utasfelvételét, jegyértékesítési tilalmat vezettek be és átmenetileg le kellett állítania Dubajba érkező csatlakozó utasforgalmat.
Több mint 100 önkéntes alkalmazottat mozgósítottak, hogy a dubaji repülőtér indulási és tranzitterületén gondoskodjanak az utasokról, kiemelten kezelve az orvosi eseteket, az időseket és más segítséget igénylő utasokat.
Mit tettek a helyzet normalizálása érdekében?
Eddig
- több mint 12 ezer szállodai szobát biztosítottak az érintett ügyfelek elhelyezésére Dubajban,
- 250 ezer étkezési utalványt adtak ki,
- és jelentős mennyiségű ivóvizet,
- takarót
- és egyéb kényelmi cikket osztottak szét.
Még néhány napot igénybe fog venni, hogy minden átfoglalt utas és az összes fennakadt poggyász útját rendezzék,
ezért ügyfeleik türelmét és megértését kéri a légitársaság elnöke, hozzátéve:
tudjuk, hogy a rendkívüli helyzetre adott reakciónk messze nem volt tökéletes.
Megérti ügyfeleik frusztrációját a terminálokon kialakult torlódás, információhiány és zűrzavar miatt.
Az elnök elismerte, hogy a hosszú sorban állás és várakozási idő elfogadhatatlan volt. Az elmúlt napok tanulságait felhasználva igyekeznek javítani a működési folyamataikon.
Történelmi eső mosta le a térképről DubajtAz Egyesült Arab Emírségekben másfél évnyi csapadékmennyiség esett le egy nap alatt. A főváros, Dubaj pedig különösen érintett, ahol az áradások legalább egy ember halálát okozták. |