Az OTP Ingatlanbefektetési Alap tulajdonában álló Mendota Invest megkapta a végleges engedélyt a leendő ljubljanai utasforgalmi központ kereskedelmi részének építéséhez, a munkálatok márciusban megkezdődnek – közölte hétfőn a beruházó.

Daily Life In Eger
Fotó: NurPhoto / AFP

Az Emonika néven ismert beruházás több mint 350 millió euróba kerül,

és várhatóan 2026 végére készül el közvetlenül az új ljubljanai utasforgalmi központ mellett.

A projekt keretében 187 lakás és 15 ezer négyzetméternyi irodaterületet magában foglaló lakópark, továbbá egy toronyház épül, amely Ljubljana legmagasabb irodaháza lesz 20 ezer négyzetméternyi területtel. Ezenkívül egy 80 üzletet magában foglaló bevásárlóközpont és két szálloda is a projekt része. A háromcsillagos szálloda több mint 180 szobával, a négy plusz csillagos szálloda pedig több mint 200 szobával és lakosztállyal rendelkezik majd – olvasható a közleményben.

Az Emonika építése az utasforgalmi központ építésével egy időben zajlik majd, de a projekteknek nem ugyanazok a beruházói: az új vasúti terminált az állam, az új buszpályaudvart pedig a Szlovén Vasutak építi. A terület közúti és közmű-infrastruktúrájának jelentős korszerűsítését Ljubljana városa finanszírozza.

„Az Emonika az OTP csoport legnagyobb szlovéniai beruházása. Jelképezi a szlovén társadalom iránti tiszteletünket és a szlovén gazdaság jövőjébe vetett mély hitünket” – mondta Csányi Sándor, az OTP csoport elnök-vezérigazgatója az STA szlovén hírügynökség közlése szerint.

Csányi Sándor bízik abban, hogy a projekt hozzáadott értéket teremt majd a város és polgárai számára,

ugyanakkor fontos hozzájárulás lesz a szlovén ingatlanpiachoz, mivel ilyen komplexitású és léptékű kereskedelmi ingatlanprojekt még nem volt a szlovén fővárosban – írták.

A Mendota Invest igazgatója, Forgács Pál úgy értékelte: az Emonika egy építészeti műalkotás lesz, valamint kereskedelmi és társadalmi központ. Az egyik első olyan többcélú épület Ljubljanában, amely BREEAM megbízható minőségi és fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkezik.

Az új utasforgalmi központot és a kereskedelmi részt felölelő projekt 2007-ben született meg a nemzeti vasúttársaság és a magyar-kanadai Trigranit csoport köz-magán társulásaként, de az nem valósult meg.

A kormány 2017-ben döntött a közberuházási rész állami finanszírozásáról, a projektbe magánbefektetőként az OTP 2019-ben lépett be.