Magyar gazdaság

Kishitűek a hazai vállalkozások, és aki nem látszik, nem játszik

Minden, amit kommunikálunk magunkról az befolyásolja a személyes márkánkat. A hazai vállalkozások jelentős része nem foglalkozik a személyes márkaépítéssel, mert valójában azzal sincs tisztában, hogy mi az. Foglalta össze előadásának elején Kende-Hofherr Krisztina a TMC Group ügyvezető igazgató az MKIK-Kavosz vállalkozásfejlesztési konferenciáján.

A tudás, a tehetség egy idő után megmutatja magát – indította motivációs előadását Kende-Hofherr Krisztina Kecskeméten az MKIK és a Kavosz Zrt. közös vállalkozásfejlesztési konferenciáján. Az esemény célja, hogy a napi aktualitások értelmezésével segítse a vállalkozások fejlődését, a konferencia fő témája a technológiai fejlődés, a mesterséges intelligencia és persze a fenntarthatóság.

Kende-Hofherr Krisztina / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

 

Ebbe a keretbe passzolt a személyes márka építéséről szóló előadás is. Kende-Hofherr Krisztina első körben a közösségi média kommunikációs erejéről beszélt egy vállalkozás, vagy a vállalkozó értelmezésében. 

Ezek a kommunikációs csatornák lehetővé teszik mindenki számára a láthatóságot, a transzparenciát és lehetővé teszik, hogy csak azt lássák mások, amit kommunikálni szeretnénk. Ez a polarizáció kiegyenlíti a vállalkozások, vagy vállalkozók közötti tudáskülönbséget, és aki érti, megtanulja az ezeken a felületeken, vagy csatornákon való kommunikációt, előbbre kerülhet, mint az, aki a legnagyobb tudással bír a vállalkozásának a területén. Aki képes megtanulni a kommunikációt, annak nyert ügye van.

Hozzátette, a legtöbb vállalkozás a kommunikáción és a marketingen szeret spórolni, mindenki hisz a saját tudásában. Ám ha sikerül ráéreznie a technológiai fejlődés adta kommunikációs csatornák használatára kitűnhet a közegből.

Kelet-Közép-Európában mást szoktak meg

Kende-Hofherr Krisztina szerint Kelet-Közép-Európában egészen máshogy szocializálódtak a vállalkozók, mint az tengeren túl. Errefelé a tudás volt az alap, arrafelé a kommunikáció, illetve az, hogy tisztába kerüljön mindenki saját, vagy vállalkozása előnyeiről és hátrányairól. Ha ezzel képbe kerülnek a vállalkozások, vagy vállalkozók, abban a pillanatban képesek kommunikálni, hogy miben jók és eltitkolni, miben rosszak. Ez a személyes kommunikáció alapja. 

Jeff Bezos, az Amazon alapítója fogalmazta meg, hogy a személyes márka az, amit mondanak rólad a hátad mögött. Logikusan persze csak arról tud az ember háta mögött beszélni egy közösség, amit lát.

A közösségi média, a zsebben lapuló (mobiltelefon) világ komoly ziccert ad a vállalkozásoknak ahhoz, hogy megmutassák, mi az, amit szeretnének láttatni magukról. Ám ezt a ziccert a vállalkozások, vállalkozók nagyon gyakran egyszerűen a kishitűség miatt hagyják ki. A kishitűség pedig abból táplálkozik – legalább is erre felé –, hogy a vállalkozók mások megjegyzésére hallgatva más irányba mennek, mint amerre valójában indultak. Kende-Hofherr Krisztina szerint hiányzik az önbizalom. 

Gyorsan leszögezte: 

az önbizalom nem a kétségek és a félelmek hiányát jelenti, hanem mindezek kordában tartását, kezelését. 

Kényszer nélkül föladják az álmaikat

Persze azzal maga az előadó is tisztában van, hogy Európa ezen szegletében mindez nagyon „amerikaiasan”, nagyképűen hangzik, de a helyzet az, hogy ez nagyon gyakran működik.

Az előadás azzal az adatsorral zárult, hogy egy felmérés szerint az emberek több mint 72 százaléka adja fel az álmát az előtt, hogy kiderülne az működik-e vagy sem. Ez is egy szomorú adat, de szomorúbb, hogy az emberek abban az életszakaszukban adják fel az álmaikat, a terveiket, amikor még csak a teljesítőképességük, tudásuk, tapasztalatuk 30 százalékán állnak. 

Pusztán azért, mert nem ismerik eléggé önmagukat és nem tudják megfogalmazni, hogy kik ők, mit akarnak és kihez akarnak szólni. 

Néha ennyire egyszerű egy vállalkozás, egy márka, vagy saját maguk építése. Persze az előadáson az is kiderült, hogy a vállalkozónak ma már nem elég csak topon lennie a saját területén, képben kell lennie minden olyan területtel, amely kívülre, belülre kommunikál és hatással van a saját márkára. Ez játék, fogalmazta meg az előadó, szerinte ma aki nem játszik, az nem látszik.

 

vállalkozó előadás Kende-Hofherr Krisztina technológiai
Kapcsolódó cikkek